آخرین مدل ها و اخبار مرتبط با اتوبوس

آخرین مدل های اتوبوس اسکانیا - بنز - مان و ...

آخرین مدل ها و اخبار مرتبط با اتوبوس

آخرین مدل های اتوبوس اسکانیا - بنز - مان و ...

آنچه باید در ارتباط با اتوبوس های MAN بدانید

به گزارش تبریزبیدار، اتوبوس یکی از راه های سریع و ارزان سفر به تمام نقاط کشور است و سال هاست یکی از مرسوم ترین شیوه های مختلف سفر افراد به شمار می رود. در گذر زمان اتوبوس ها و حتی نحوه خرید بلیط اتوبوس نیز دستخوش تغییر شده است و روز به روز پیشرفته تر و ساده تر می شود.

Image title

در این میان، MANیک شرکت مهندسی آلمانی است که دفتر اصلی آن در شهر مونیخ واقع شده است. این شرکت در زمینه مهندسی تجهیزات و تولید خودروهای تجاری فعالیت می کند.خودروهایی مثل کامیون، اتوبوس، توربین بخار و توربین گاز از تولیدی های این شرکت هستند. شرکت MAN در سال ۲۰۰۸ خودروهای خود را تا سقف ۱۵ میلیارد یورو به ۱۲۰ کشور دنیا عرضه کرده است.

معرفی اتوبوس های MAN

اتوبوس های MAN از آن دست اتوبوس هایی است که زمانی که وارد ایران شد در مدت زمان کمی توانست محبوبیتی برای خود دست و پا کند. همانطور که گفته شد این اتوبوس ها از طریق شرکت آلمانی به همین نام تولید می شوند، و علاوه بر کشورهای هند، ترکیه و لهستان به ایران نیز وارد شده و مورد توجه رانندگان و مسافران زیادی قرار گرفته است. رانندگان این نوع اتوبوس ها بر این باورند که MAN بسیار خوش دست بوده و برای مسافت های طولانی کاربردی و مناسب است، از طرفی مسافران هم با توجه به تجربه خود از سفر با این اتوبوس ها، معتقدند که MAN از جمله مجهزترین اتوبوس ها به شمار می رود.

اتوبوس MAN در مقایسه با سایر اتوبوس ها عملکرد بهتری از لحاظر امنیت دارند و کارایی آنها در جاده های خیس و لغزنده مثال زدنی است. از نمونه های این اتوبوس ها می توان MAN S ۲۰۰۰ را مثال زد که از تجهیزاتی مثل کولر، سیستم تهویه مطبوع مناسب، کپسول آتش نشانی، آب سرد کن، فضای حمل بار و جعبه کمک ها اولیه برخوردار هستند. همچنین صندلی های راحت و مناسبی را در اختیار مسافران گذاشته است. مسیرهای زیادی در ایران از این اتوبوس برای جا به جایی مسافران استفاده می کنند که از معروف ترین آنها می توان از طریق خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران نام برد.

Image title

مقایسه اتوبوس های VIP و معمولی

شرکت هایی نظیر MAN، ولوو و اسکانیا، هر دو دسته اتوبوس VIPو معمولی را تولید می کنند.با توجه به رضایت مسافران این شرکت ها به مراتب موفق تر از بقیه در تولید این نوع اتوبوس ها عمل کرده اند. گاهی هم شاهد تولید اتوبوس های مسافربری توسط شرکت های رنو، بنز و MAN نیز هستیم.

اتوبوس ها از لحاظ معمولی و وی آی پی بودن با هم تفاوت هایی دارند که لازم است آن ها را بدانید تا در مواقع خرید بلیط اتوبوس به امکانات و نوع آنها آگاهی داشته باشید.

ویژگی اتوبوس های معمولی

اتوبوس های معمولی در انواع مختلفی تولید می شوند، برخی آنها با ۳۸ صندلی و دسته ای دیگر با ۵۰ صندلی عرضه می شوند. به دلیل زیاد بودن صندلی ها فاصله از جلو و عقب کم است و تا حد کمی نیز این صندلی ها تخت می شوند. در اتوبوس های معمولی تنها دو نمایشگر وجود دارد یکی در ابتدای اتوبوس و دیگری تقریبا در وسط اتوبوس تعبیه شده است. از امکانات دیگر این نوع اتوبوس ها سیستم تهویه هوا برای تمام فصول سال، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و چکش اضطراری می باشد.

لازم به ذکر است بگوییم اتوبوس های معمولی علاوه بر این امکاناتی که گفته شد، به دلیل آن که از سیستم های قدیمی موتور استفاده می کنند صدای به نسبت بالایی را در مقایسه با اتوبوس های وی آی پی تولید می کنند. بنابراین اگر می خواهید این صدا شما را آزار ندهد می توانید سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که قبل از نیمه شب به مقصد خود برسید.

با وجود این امکاناتی که در بالا در رابطه با اتوبوس های معمولی گفته شد می توانیم نتیجه بگیریم که این نوع اتوبوس ها برای مسافت های کوتاه تر، کمتر از ۶ ساعت می توانند مناسب و به صرفه باشند. قیمت بلیط اتوبوس معمولی از اتوبوس وی آی پی ارزان تر است و با هزینه کمتری می توان سفر لذت بخشی تجربه کرد.


ث

ویژگی اتوبوس های VIP

اتوبوس های وی آی پی عمدتا دو نوع هستند: تخت شو  و نیمه تخت شو.

وی آی پی تخت شو، که یکی از بهترین و محبوبترین مدل ها به شما می رود در هر ردیف آن ۳ صندلی تعبیه شده است. همزمان این صندلی ها می توانند به تخت نیز تبدیل شوند، چون تعداد صندلی ها در این مدل تنها ۲۵ تا هستند و فاصله زیادی که با همدیگر دارند باعث شده چنین قابلیتی داشته باشند. این ویژگی اتوبوس های وی آی پی تخت شو باعث شده که سفر با آنها در مقایسه با اتوبوس ها معمولی راحت تر باشد. بنابراین اگر می خواهید در مسیرهای طولانی و شبانه روزی سفر خسته کننده نداشته باشید پیشنهاد ما این است که انتخاب شما اتوبوس های وی آی پی تخت شو باشد. یکی از این مسیرها می تواند از طریق خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران  باشد.